2008年10月8日 星期三

my personality

上禮拜的英文作業是描述自己的個性,老師說我寫得不錯,決定存檔在網誌裡,搞不好找新工作時,可以放進履歷表裡。
==============================

I’m an introvert. I enjoy being alone. I feel uncomfortable with a large group of people. When I suddenly get attention, I’ll blush. So I tend to keep a low profile.

【翻譯】敝人生性害羞,喜歡單獨行動,討厭和人群交際應酬,如果不小心受到注目(尤其是有新長官上任的時候),就會渾身不自在。因此,戮力在團體生活中當個隱形人(但是不知道為什麼往往事倍功半)。

I can’t handle complicated things or relationships. I think that is because I’m a very simple person. And I believe that everything happened for a reason. I always can learn something from what happen to me.

【翻譯】敝人無法處理過於複雜的事務,對於複雜的(三角)關係更是完全低能。我推測,可能是因為個性太過單純(蠢),腦子無法同時運作三件以上的事情。但是,我相信事出必有因、天理會昭明、天生我材必有用、吉人自有天相。我所遭受的一切(不幸),都是上天要考驗我。也就是孟子所說的,天將降大任於斯人也,必先苦其心志、勞其筋骨……但是,我忘記跟老天爺說,我並不想成為擔大任的人。

I spend a lot of time reading. I like thinking rather than executing. I like outdoor activities, such as hiking, climbing, river tracing, diving. For me, it’s more fun being in nature than being with people.

【翻譯】敝人慣常用閱讀(漫畫和動畫)來打發時間。不僅如此,我也喜歡爬山、攀岩、溯溪和潛水等戶外活動。對我來說,應付大自然的各種狀況,要比處理人類社會中的各項事務,要來得簡單多了。(我想,我可以算是戶外型的宅女吧。)

2 則留言:

匿名 提到...

這篇寫的很棒喔:)

巴.紗拉雲 提到...

謝謝啦~~~
邊查字典,編寫作業,上課還要朗誦自己的文章,壓力很大說!XD